Yantra mat

Yantra mat

Tijdens een shopping tripje in mijn oude stadje Gouda ging ik langs mijn favoriete spirituele winkeltje: Eressea. Gevestigd in de lange Groenendaal. Sowieso een aanrader als je in Gouda bent! Ze hebben inspirerende boeken, leuke cadeautjes, sieraden en toffe interieur items! Ik zag de yantra liggen en besloot er nog even over na te denken. Het bleef toch in mijn hoofd zitten en Mike en ik werden beide erg nieuwsgierig! In dit artikel vertel ik jullie alles over de yantra mat en natuurlijk onze ervaringen!

Over de Yantra Mat

”De Yantra Mat heeft 11.550 doeltreffende acupressuurpunten. Als je op de Yantra Mat gaat liggen, wordt het gewicht gelijk verdeeld over de contactpunten. De mat is niet alleen geschikt om op te liggen, je kunt het ook gebruiken voor je voeten of voor je nek. De mat kun je met de lussen aan de muur ophangen.

De mat zou de doorbloeding van de spieren en organen verbeteren, waardoor de zuurstoftoevoer stijgt. De bloeddruk daalt en onder invloed van de pijnprikkels die de hersenen ontvangen maakt het lichaam gelukshormonen aan. De endorfine en oxytocine die vrijkomen in het lichaam hebben een ontspannend effect. Daardoor is de Yantra Mat bijzonder geschikt voor mensen met slaapproblemen. U heeft meer energie en bent alerter. Uw bloeddruk daalt en u voelt zich gewoon beter. Veel gebruikers melden een verlichting van hun pijnklachten en een betere nachtrust”.

Basishoudingen

Houding 1; ruglig: Leg de mat op een vlakke ondergrond. Leg indien mogelijk een kussen onder uw nek. Dit stimuleert de acupressuurpunten langs de wervelkolom en kan rugklachten verlichten.

Houding 2; buiklig: Ga op uw buik liggen zoals afgebeeld. Dit bevordert de stofwisseling en verlicht spanningen in het middenrif en de ademhalingsspieren.

Houding 3; zijlig: Ga voorzichtig liggen met uw wang op de mat. Gebruik eventueel een dun laken als dit onaangenaam aanvoelt. Deze houding neemt spanningen in de nek en kaak weg.

Houding 4; zittend: U kan de mat op een gewone stoel of zetel gebruiken of gaan liggen met de mat onder uw zitvlak. Deze houding helpt om spanningen in de lendenstreek en het zitvlak te verlichten.

Mijn eerste ervaring

Voorzichtig probeerde ik te gaan liggen op de Yantra mat. Ik ben begonnen met 10 minuten per dag. Tijdens het liggen op de mat luisterde ik naar een meditatie. Ik moet zeggen dat ik niet bewust bezig was/de spijkertjes voelde. Naar mate de tijd vorderde voelde ik de puntjes meer, en voelde ik het wat onrustig worden van mijn huid (mogelijk dat het dan juist actief bezig is!). Na het liggen op de mat voel ik soort van tintelingen op mijn rug en armen. Geen onaangenaam gevoel, verrassend!

Mijn ervaring na drie maanden

Ik heb nu ongeveer drie maanden de Yantra Mat in huis. Ik probeer dagelijks op de mat te liggen voor het slapen gaan, maar soms schiet het er ook bij in. Ik merk nu ik hem langer en dagelijks gebruik mijn huid niet meer ongemakkelijk voelt bij het aanraken van de punten. Ik leg ook geen deken tussen de mat en mijn lichaam in. Soms merk ik dat mijn lichaam erg onrustig voelt als ik op de mat lig, ik probeer dan juist te focussen op mijn ademhaling. Effecten die ik merk zijn:

  • Ik voel mij energieker en heb minder last van hoofdpijn en stramme spieren;
  • Ik val makkelijker in slaap;
  • Als ik last heb van stramme spieren en ik op de mat lig, merk ik dat het stramme gevoel afneemt!
  • Ik merk dat ik beter slaap en ik lijk ook meer in een vaste slaap te komen;
  • Het behoort echt tot mijn avond ritueel, ik mis het ook als ik het niet doe! Het zorgt ervoor dat ik de dag echt achter mij kan laten en is ook een moment voor mezelf.

Ik ben erg tevreden over de Yantra Mat en ik vind het zijn geld helemaal waard! De mat is verkrijgbaar voor 49,00 en daarbij krijg je gratis Yantra massageringetjes van 6,95 erbij.

Zou jij de Yantra mat willen proberen?

Liefs,
Evelien

Geef een reactie

Sluit Menu