Leesvoer | relativeren is ook een kunst! + winactie

In samenwerking met BoomUitgevers kreeg ik een reeks psychologie boeken toegestuurd. Ik ben dol op lezen, en ik interesseer mij graag in de psychologie. Ik maakte een start in het boek relativeren is ook een kunst. De titel wekte bij mij direct interesse. Vandaag wil ik met jullie mijn mening over dit boek delen, daarnaast heb ik een leuke verrassing aan het eind van het artikel.

Regelmatig haak ik enthousiast mindfulness aan. Vaak krijg ik te horen dat mensen het niet kunnen opbrengen om dagelijks te mediteren, of het niet bij zichzelf vinden passen. Herken jij je hier in? Dan heb ik goed nieuws! Het boek relativeren is ook een kunst biedt een nuchtere maar toegankelijke kijk op het ervaren en opmerken van emoties.

Het kan lastig zijn om mindfulness in het dagelijks leven toe te passen. Niet voor iedereen is het weggelegd om emoties te visualiseren op wolkjes die voorbij gaan. Het boek relativeren is ook een kunst ondersteunt je op een praktische manier om aan de slag te gaan met je emoties vanuit de boeddhistische leer. Er komen elementen zoals ego, compassie, en eigen verantwoordelijk naar voren.

Nu zul je misschien denken: ontzettend leuk zo’n boek, maar hoe kun je het toepassen? Dit hoeft geen probleem te zijn. 🙂 Relativeren is een kunst is opgedeeld in een aantal hoofdstukken. De eerste drie hoofdstukken bieden je een beeld hoe de boeddhistische leer tegen bepaalde dingen in het leven aankijkt. Daarna volgen er hoofdstukken met diverse onderwerpen zoals: compassie, verwachtingen, omgaan met dagelijkse emoties etc.

Deze afbeelding heeft een leeg alt-attribuut; de bestandsnaam is IMG_0917kopie-1024x683.jpg

Je kunt zelf bepalen hoe je dit boek leest. Dit wordt ook zo expliciet gemeld in de eerste hoofdstukken. Een bepaald tijdbestek van je leven kun jij je focussen op een hoofdstuk, en de diverse opdrachten uitvoeren die er zijn bijgevoegd. De keuze voor het tijdbestek is aan jou, dit kan een maand zijn, langer of eventueel korter. Doordat je op deze manier het boek leest, merk je dat de informatie blijft kleven, en je daadwerkelijk in actie over gaat.

Ik ben super enthousiast over dit prachtige boek! Ik ben volop bezig met de informatie op mij in te laten werken, en de opdrachten uit te voeren. Ik heb een bijpassend notitieboek waarin ik allerlei aantekeningen opschrijf.
Nu heb ik goed nieuws! Ik mag twee exemplaren, inclusief een bijhorend notitieboek weggeven. Je hoeft alleen maar te reageren op mijn instagram post, en mijn instagram pagina te volgen. Dit kun je hier doen! Op 5 December maak ik de winnaar bekend.

Het boek relativeren is ook een kunst is inzichtelijk en praktisch. Ik lees met veel plezier dit prachtige boek!

Relativeren is ook een kunst is verkrijgbaar bij Boom Psychologie.

Ga jij meedoen met de winactie?

Liefs,
Evelien

Deze post heeft een reactie

1. Relativeren is wel een moeilijke kunst, vind ik. Ik ben er niet goed in. Soms maakt het me ook wat gefrustreerd als mensen er te makkelijk over doen, maar ja, relativeren kun je misschien ook wel leren;).

Geef een antwoord

Sluit Menu