Travel | Stedentrip Berlijn, dag 1!

Afgelopen weekend ben ik afgereisd naar onze oosterburen. Ik heb een stedentrip gemaakt naar het prachtige Berlijn! De stedentrip was ter gelegenheid van Mike zijn verjaardag. Berlijn is een stad geweest wat al een langere tijd op mijn bucketlist een plekje heeft ingenomen. De stad Berlijn is boven mijn verwachtingen uit gestegen. Ik wil jullie de komende twee weken meenemen in mijn stedentrip naar Berlijn. Lees je mee?

Treinreis

Vrijdag ochtend vertrokken we om 05:00 vanaf Amsterdam centraal naar Berlijn Haupbahnhof. We reisden met NS-international. Het verliep allemaal erg soepel, en hadden een luxe trein, en ook nog eens veel beenruimte. De eerste paar uren spendeerde ik door wat uren bij te slapen. Helaas kwamen we tot stilstand bij een ‘gehucht’ net over de grens heen. De trein liep vertraging op door technische problemen. Echter werd dit in het Duits vermeld, en konden we het gevolg eruit leiden. Tevens verliep de verdere communicatie niet geheel soepel. We zagen opeens allerlei medepassagiers op een lokale trein overstappen om verder te komen. Hier zijn we maar achteraan gegaan.. gelukkig kwamen we na twee uur vertraging, aan in het Berlijn Haupbahnhof.

Hotel

Rond een uur of twee kwamen we aan in het hotel. Het hotel bevindt zich in de hippe wijk Mitte. Het hotel had een moderne sfeer. Tijdens het ontbijt waren er diverse verse theeën, en biologische producten. Typisch Berlijn! We verbleven in het Lindemann hotel Calma.
We fristen onszelf op, en dronken en drankje op het terras van ons hotel.

De Berlijnse muur

Nadat we op ons gemak een drankje hadden gedaan bij ons hotel besloten we direct de stad te gaan verkennen. We verbleven op vijftien minuten lopen van de Berlijnse muur. Mike was al eerder in Berlijn geweest, dus hij kon allerlei verhalen over de geschiedenis vertellen. Ik vond de Berlijnse muur, en de tentoonstellingen hierover erg ingrijpend, confronterend, en heftig. Bij de muur stonden allerlei verhalen, en foto’s van personen die zijn omgekomen bij de muur. Tevens werd er aangeven waar diverse vluchttunnels hadden bevonden, maar ook waar de muur heeft gestaan. Erg ingrijpend om het zo fysiek te zien.

Na het bezoeken van de muur hebben Mike en ik bij een luxe restaurant gegeten, en heerlijke Duitse biertjes gedronken. Zo fijn om samen te genieten in zo’n mooie stad, en af te sluiten met een drankje, en een hapje eten!

Hierbij sluit ik mijn verslag van de eerste dag Berlijn af. Het is een prachtige, en hippe stad vol met cultuur, en geschiedenis. Ik kan niet wachten om de twee andere verslagen met jullie te delen, en natuurlijk de foto’s die ik tijdens deze trip heb geschoten.

Ben jij al eens in Berlijn geweest?
Liefs,
Evelien

Deze post heeft 3 reacties

1. Leuk dat je ons meeneemt naar Berlijn. Prachtige foto's. Ik ben nooit in Berlijn geweest, maar een bezoek aan de Berlijnse muur staat wel op mijn 'verlanglijst', dus wie weet ooit.

2. Superleuk dat jullie naar Berlijn zijn geweest! Ik vind dat zo'n mooie en fijne stad. De Berlijnse muur is inderdaad best wel indrukwekkend. Fijn dat jullie een geslaagde eerste dag hebben gehad! De foto's zijn prachtig. Je hebt ook zo'n leuk jurkje aan 🙂

3. Wat gaaf dat jullie in Berlijn waren! Ik vind het zo'n fijne stad. Wat een mooie jurk draag je trouwens! De Berlijnse muur vond ik inderdaad ook heel indrukwekkend. Zo bizar dat er nog steeds zoveel overblijfselen te bewonderen zijn door de hele stad.