Weekend in Am☆dam!

Afgelopen weekend zijn Mike en ik drie dagen naar Amsterdam geweest. Mijn studentenstad waar ik nóóit op uitgekeken raak. De grachten, horden fietsen, en de prachtige Amsterdamse accenten. Amsterdam behoort tot een van mijn favoriete steden in heel Nederland. In het weekendje weg hebben we Artis bezocht, zijn we hapjes wezen eten, en naar vele museums geweest. In het artikel van vandaag neem ik jullie mee in ons (date!) weekend. En geef ik jullie leuke tips voor een weekendje Am☆dam! Lees je mee?

Vrijdag 25 januari

We reisden vanaf Gouda Goverwelle naar Amsterdam Holendrecht. In Amsterdam Zuid-Oost bevond ons hotel. Niet de meest gezellige buurt van Amsterdam, maar wel dicht bij de Bijlmer Arena, en makkelijk te bereiken met het openbaar vervoer. Echter was het hotel prachtig, en ontzettend luxe, dus de moeite helemaal waard. We dropten onze koffers bij het hotel, en trotseerden de sneeuw om naar het Waterloopplein te reizen. We verbleven in het Fletcher hotel in Amsterdam Holendrecht.
Rond 12 uur kwamen we aan bij het Waterloopplein en wandelden we richting Artis. We waren hier nog nooit samen geweest, dus het leek ons leuk om deze prachtige oude dierentuin te bezoeken. Als Amsterdamse student mocht ik voor 4 euro naar binnen, wat een leuke korting!
We keken onze ogen uit, het was een ontzettend leuke ervaring om in de sneeuw de dierentuin te bezoeken. Ook was het erg rustig, en konden we extra goed alle dieren zien.
In de avond gingen we een hapje eten bij La Cubanita in hartje centrum, daarna liepen we een rondje over het red light district, en bezochten we ‘het boob kunstwerk’ wat zich bevindt bij de oude kerk, tussen de wallen, naast een kerk, en vlak bij een kinderdagverblijf. Vond dit zo’n apart contrast haha!
We kwamen op het spontane idee om in de avond bij Bijlmer Arena een filmpje te pakken. We gingen naar de film split. Ik vond het een spannende film! Het einde was wel erg verwarrend.
Rond een uurtje of half 12 gingen we nog langs de AH to go om een flesje wijn te halen, en lekkere biertjes. Na het flesje wijn open getrokken te hebben, en een warme douche te hebben genomen, was dag 1 alweer voorbij.

Zaterdag 26 januari

Zaterdag ochtend kwamen we rustig ons bedje uit. Deden de gordijnen open, en hadden prachtig uitzicht over Amsterdam heen. We aten een ontbijtje, en gingen daarna met de metro richting Amsterdam centraal. Vanuit daar wandelden we langs de Nieuwezijds Voorburgwal, de Spui, zo naar de grachten. We kwamen langs de kunstwinkel van Mark Raven, mijn favoriete Amsterdamse schilder. Daar heb ik onderzetters gekocht, en een tof magneetje. In de toekomst wil ik van Mark Raven een schilderij kopen als ik afgestudeerd ben. 🙂
We wilden deze dag een museum bezoeken, via google hadden we het museum het Kattenkabinet opgemerkt. Dit bevond zich aan de grachten, in een mooi pand! In dit kleine museum waren een aantal kamers versierd met prachtige kunst van poezen, onder andere beelden, schilderijen, servies. Je kon het maar net bedenken, of er stond een kat op. Ik werd helemaal blij van dit leuke vrolijke museum, en liep met een grote big smile door dit museum heen. Na afloop heb ik nog leuke items geshopt in het museumwinkeltje. Binnenkort komt er een artikel online over dit vrolijke museum. Stay tuned!
In de avond gingen we een hapje eten bij onze favoriete pizzeria bij het Leidseplein, en zijn daarna richting de Bijlmer Arena gerezen voor een avondje walking with dinosaurs! Dit toffe evenement vond plaats bij de Ziggodome. In deze show namen ze je mee in het hele verhaal over de dinosaurussen. Het was zo gaaf vormgegeven! Wij waren allebei razend enthousiast.
Zondag 27 Januari
Zondag was (helaas) alweer de laatste dag van ons weekend in Amsterdam. We wilden nog twee museums bezoeken: het Moco museum, en het Foam museum.
Het Moco museum bevondt zich op het museumplein, vlak bij het van Gogh en rijksmuseum. Hier hoorden ik vele leuke verhalen over, het was echter ontzettend druk, en wij vonden het best een beetje tegenvallen. Het was mooie kunst, maar wij hadden meer ervan verwacht!
Daarna reisden we af naar de grachten, we gingen langs het Foam museum (fotografie). Om de aantal maanden komt er een nieuwe tentoonstelling in het Foam museum, deze keer konden we allerlei foto’s van eten bewonderen.
We maakten een wandeling langs de grachten, gingen langs de 9 straatjes, en bezochten vintage winkeltjes. Daarna zijn we naar Final Touch pool café gegaan, hebben we een potje gepoold (vakantie gevoel!) en een speciaal biertje gedronken. We sloten ons weekend af bij het restaurant Humpreys. Wat een heerlijk weekend was dit!
Ben jij graag toerist in eigen land? <3
Liefs,
Evelien

Deze post heeft 3 reacties

1. Wat heerlijk, zo'n weekendje weg! En Amsterdam is altijd een geweldige bestemming 🙂 Prachtige foto's heb je gemaakt in Artis! Ik heb ook echt zin om daar binnenkort weer eens naartoe te gaan. Dat museum met kattenkunst klinkt ook geweldig trouwens. Een heel geslaagd weekend, zo te horen!

2. Wat fijn dat jullie het zo gezellig hebben gehad samen! Ik word altijd verdrietig van Artis, omdat ik vind dat de verblijven van de dieren veeeeels te klein zijn ): Maar, ik vind dierentuinen doorgaans wel echt leuk om te bezoeken en hoop altijd maar dat de verzorgers heel lief zijn voor de dieren – daar houd ik me dan aan vast, hihi. Bij La Cubanita eten is sowieso altijd goed, met die gezellige muziek en lekkere hapjes samen kunnen delen. In het centrum van Amsterdam lijkt het me nog leuker, haha. Liefs!

3. Wat leuk zo'n weekendje Amsterdam! Toen ik er studeerde ging ik er eigenlijk nooit meer voor m'n lol naartoe, haha, nu lijkt het me wel weer eens gezellig. Foam ging ik ook altijd graag naartoe, zo'n tof museum! En wat grappig ook, het museum met allemaal katten, love it!